Učenke naše šole smo na občinskem parlamentu, ki je potekal 29. marca 2021, premagale parlamentarce ostalih osnovnih šol občine Brežice. Mladi smo ta dan debatirali o poklicni prihodnosti mladih in z odličnimi argumenti smo prepričale prisotne, ki so odločili, da jih bomo zastopale na Nacionalnem otroškem parlamentu.
V sredo, 21. aprila 2021, je državni zbor gostil 31. nacionalni otroški parlament, ki ga organizira Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS). Zaradi epidemioloških razmer se je tokrat, prvič v zgodovini, odvijal virtualno preko spletne aplikacije Zoom. Po pozdravnih besedah Jureta Šimonke, predsednika 31. NOP, nas je nagovoril predsednik državnega zbora Igor Zorčič, ki je dejal, da nam je ta čas marsikaj dal, marsikaj pa nam je tudi vzel, predvsem bližino, stike. Pozdravila nas je tudi predsednica ZPMS Darja Groznik, ki nam je dala vedeti, da se zaveda, da je koronski čas spremenil življenje in bo pustil posledice tudi v izobraževanju. Mlade je vzpodbudila, da svoje mnenje vedno povedo, seveda na korekten način. Poudarila je, da moramo zaupati sebi, svojim veščinam, znanju. Pozdravne govore je zaključil predsednik RS Borut Pahor, ki misli, da smo se v tem času veliko naučili, lahko smo opazovali sebe in druge. Dejal je, da smo se v času epidemije učili in tudi vzgajali, za kar je na nas ponosen in nas občuduje. Zaključil je z mislijo, naj mladi sledimo srcu, intuiciji, slutnji.
Na letošnjem NOP je sodelovalo 111 delegatov, 20 novinarjev in 63 mentorjev ter koordinatorjev.
Mladi parlamentarci so se razdelili v deset skupin. V prvi in drugi skupini so se pogovarjali o tem, kako izbrati poklic oz. kaj vse vpliva na naše odločitve (modernizacija, plača- denar, želje …). Tretja in četrta skupina sta se ukvarjali s tem, kako priti do poklica. Ugotovili so, da obstaja več poti, ki vodijo do željenega poklica (poti pa so krajše, daljše, lažje, težje, nepričakovane, manj znane …). V četrti skupini je sodelovala tudi Anja Semenič, parlamentarka z naše šole, ki je izpostavila, da je šolstvo v naši državi dobro organizirano, saj meni, da se v Sloveniji lažje pride do neke formalne izobrazbe kot drugod po svetu. Omenila je še, da je pomembno, da se učenci že zgodaj seznanijo z različnimi poklici. Kot primer dobre prakse je izpostavila dan s posebno vsebino, ki so ga imeli v tretjem razredu, kjer so odrasli predstavljali svoje poklice.
Anja Semenič, 9. razred
Peta in šesta skupina sta govorili o poklicih sedanjosti in prihodnosti. V tej temi je sodelovala naša učenka Lana Hribar, ki verjame, da bo razvoj tehnologije zares pripeljal do novih poklicev, vendar pa meni, da določenih poklicev umetna inteligenca še nekaj časa ne bo mogla izpodriniti nekaterih poklicev, kot so pediater, vzgojitelj, psiholog …
Lana Hribar, 9. razred
Sedma in osma skupina sta govorili o Evropi, Sloveniji in svetu. Dotaknili so se bega možganov, šolanja v tujini, sprememb pri ocenjevanju znanja in ocen. Deveta in deseta skupina sta razpravljali o vplivu covid-19 na izbiro poklica. Razmišljali so o posledicah epidemije na izbiro poklica in o razvoju tehnologije (robotiki).
Po delu po skupinah je sledilo poročanje in nato razprava. Mlade parlamentarce so v uvodu razprave nagovorili gostje in jih vzpodbudili pri njihovem razmišljanju in političnem delovanju.
Larisa Galič, 9. razred
31. NOP je še en dokaz, da mladi veliko razmišljamo o poklicni prihodnosti, da radi izrazimo svoja mnenja in da nam je mar biti aktiven državljan.
Larisa Galič, OŠ Velika Dolina, novinarka na 31. NOP (Posavska regija)